مردها هم آدم هستند
F a R z A d

 بـر اسـاس بـاور بسيـاري از متـخـصـصـان مشــاوره آقـايــون هـمـچـنان ذهـنـيـت اولـيـه و بــدوي خود را در مورد مسائل مربوط به روابط با خانمـها حفظ کرده اند. اين دسته از افراد تصـور مي کنند که شخصيت خانم ها منفعل بوده و دست يـابي بــه آنها کار دشواري است. چرا؟ به اين دليل که آنها معتقدند که زماني رسيدن به يک خانم لذت بخش خواهد بود که براي دست يابي به او هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند. آقايون تصور مي کنند که اگر به دنبال خانم ها راه نيفتند و تمام سختي ها را به خاطر او تحمل نکنند به اندازه کافي مردانگي خود را آشکار نساخته اند.                                                                                                                        

اما متاسفانه آنها چيزي در مورد عشق حقيقي و فضاي رمانتيکي که بعد از ازدواج ايجاد مي شود ، چيزي نمي دانند. وظيفه يک مرد پس از تعقيب کردن و بدست آوردن همسر مورد علاقه اش چيست؟ در اين جا آنها بر اين باورند که بالاترين خواست يک خانم اين است که او به مردانگي خود عمل کرده و يا خانم مصالحه کند.                                                                                                                                                                                   

دوران مردهاي خشن سر آمده                                                                                                                                                                                                       

شايد مردهايي وجود داشته باشند که داراي پدران سرسخت و مادران نيازمندي بوده اند، اما تحقيقاتي که از 18 سال پيش تا کنون ادامه داشته است گوياي اين مطلب است که پرونده يک چنين تفکراتي را بايد به طور کلي بست. زوج ها در هر سني به کلاس هاي مشاوره خانواده مي روند، کلاس هاي آموزش رابطه برگزار مي شود و سمينارهاي براي هر دو جنس تدارک ديده مي شود. اما آيا مفيد واقع مي شوند؟ اينطور نيست زمانيکه موقع عمل فرا مي رسد دوباره همان داد و بيدادهاي هميشگي به راه مي افتد، آقايون تن صداي خود را براي خانم ها بالا مي برند و باز هم همان کشمکش هاي قديمي جاي تمدن امروزي را تنگ مي کنند.                                                                                                                                                    آنوقت همين مردها از همسرانشان انتظار دارند که مسئوليت بيشتري را در زندگي به عهده بگيرند و از خود فعاليت بيشتري نشان دهند.                                                                                                                                                                                      

در کنگره اي که در شهر ملبورن استاليا برگزار شده يکي از آقايون شرکت کننده اظهار داشت که: "خانم من انتظار دارد من بتوانم ذهنش را بخوانم و خواسته هايش را قبل از آنکه بر زبان آورد اجرا کنم، اما من نميتوانم." بسياري از آقايوني که در آن جمع حضور داشتند بر صداقت رفيقشان لبخند زده و سپس او را تشويق کردند. از سوي ديگر بر روي لب خانم ها نيز خنده اي از سر رضايت و تصديق نقش بست. در جلسه ديگري که در شهر ديترويد برگزار شد يکي از آقايون اظهار داشت که "همسرم هميشه از من انتظار دارد که کمي احساساتي تر باشم و وقت بيشتري را در کنار او صرف کنم. اما زماني که به او گفتم اگر به اين کار ادامه دهيم اين امکان وجود دارد که شغل فعلي ام را از دست بدهم، او در جواب من گفت شغلم برايش اهميتي ندارد و هيچ وقت نبايد کاري انجام دهم که او ناراحت و عصباني شود."                                                                                                                                                             بله آقايون از خانم ها مي ترسند                                                                                                                                                                                                     

حقيقت امر اين است که مردها هم انسان هستند و سرشار از احساس مي باشند. غيرت دارند، نيازمند احترام هستند و مي خواهند کسي باشد که آنها را از صميمي قلب دوست بدارد. اما بسياري از آنها وحشت دارند که احساسات واقعي خود را با همسرانشان در ميان بگذارند چرا که احساس مي کنند شايد از طرف خانم ها مورد احترام قرار نگرفته و عواطفشان خدشه دارد شود.                                                                                                                                                                                                                                مردها علاقه خاصي به در ميان گذاشتن احساساتشان با خانم ها دارند اما فقط زماني اين کار را انجام مي دهند که مطمئن شوند ارزش درونيشان حفظ شده و شاهد برخورد مناسبي خواهند بود. در غير اينصورت، بله، در مورد تحقير و اهانت خانم ها محافظه کارانه عمل مي کنند. مردها دوست دارند که ارتباط بالغ و کاملي را با خانم ها برقرار کنند تا اينکه مانند شواليه اي براي نجات خانم ها از ذلت ظاهر شوند.                                                                                                                                                                                            اما نقش هايي که آقايون از بازي کردن در آنها لذت مي برند اندکي محدود است. در حال حاضر فقط چند سال است که به آقايون اجازه داده مي شود که در هنگام تولد فرزندانشان در کنار خانم ها حاضر شوند يا اينکه در خانه بمانند و از بچه ها مراقبت کنند و در عوض خانم ها به خارج از خانه رفته و کار کنند (البته بدون اينکه کسي آنها را مسخره کرده و از روي او جوک بسازد) و به تازگي مردها اين حق را پيدا کرده اند که جشن ازدواجشان را خودشان برنامه ريزي کنند.                                                                                                                            

مردها فقط تماشاچي هستند                                                                                                                                                                                                        در موردش فکر کنيد. خانم ها خواستار همسر فعال و پرانرژي هستند در حاليکه تمام کارها از قبيل خريد عروسي، دعوت کردن مهمان ها و حتي ماه عسل را همراه با مادرهايشان برنامه ريزي مي کنند. پس چه بلايي بر سر قدرت و نيرويتان آمد شواليه هاي پر قدرت؟ ارزش شما را تا حد يک ناظر پايين آورده اند. تمام برنامه هاي عروسي به وسيله مادر عروس هدايت مي شود! پس اين مرد اگر نتواند توانايي ها، تجارب و انتظاراتش را در مقابل زني که به او مي گويد دوستت دارم؛ بروز دهد پس کجا مي تواند آنها را آشکار کند؟                                                                                                                                                                            

 پس نبايد تعجب کنيد که بعضي از مردها به زندگي مشترک خود به عنوان شيء فرعي نگاه مي کنند و انتظارات خانم ها را آنچنان که بايد و شايد برآورده نمي سازند. خانم ها به آنها ياد داده اند که جزء بازيکن هاي ذخيره زندگي هستند. بنابراين اگر روزنامه و کامپيوتر و يا فوتبال شب جمعه را به مسائل زندگي خود ترجيح مي دهند نمي توان بر آنها خرده گرفت چراکه همانند شب عروسي تمام کارها را بر عهده خانم مي گذارند.                                                                                                                                                                          جادوي تفاوت ها                                                                                                                                                                                                                        

همه ما، چه زن و چه مرد، از ديگران انتظار داريم که به ما احترام بگذارند و ارزش ما را نگه دارند. اين مسئله زماني که زن و مرد زندگي مشترکشان را با يکديکر آغاز مي کنند از اهميت بيشتري برخوردار مي شود. بهتر است ذهن خود را از کليشه هايي نظير: "تمام چيزي هاي که خانم ها مي خواهند..." و " مردها اين چنين هستند.." پاک کنيم و با حس کنجکاوي خالص خود پيش رويم تا بتوانيم به حقايق دست پيدا کنيم.                                                                                                                                                                                           به همين دليل است که ما نام کتاب اخير خود را "با هم براي زندگي شادتر و کم فشارتر برنامه ريزي کنيم" گذاشتيم. در اين کتاب با اصولي آشنا مي شويد که مي توانيد به آساني به استقبال پيوند آرزوهايتان با فرد مورد علاقه خود برويد. خوشبختانه ما شاهد اين امر هستيم که اخيرا بيش از 40 در صد از آقايون به طور دائمي پي گير مسئله ازدواج خود مي شوند و در تمام مراحل از نامزدي گرفته تا ماه عسل به خانم ها کمک مي کنند. هر چند کتاب هاي بيشماري براي نو عروس ها و تازه دامادها به چاپ رسيده اما کتابي که در اين قسمت به شما معرفي شد تنها کتابي است که مي تواند شما را حمايت کرده و از ادواجتان پشتيباني نمايد.                                                                                                                                   

يکي از خوانندگان کتاب ما که به تازگي هم داماد شده بود نظر خود را چنين بيان مي کند "وقت آن رسيده که ما مردها تکاني به خود بدهيم، و اين کتاب انگيزه لازم را براي ما فراهم مي آورد." او با خوشحالي براي ما توضيح مي داد که چگونه با همکاري نامزدش تمام سور و سات عروسي را برپا کردند. او آگاه شده بود که گاهي اوقات هيچ کس به نظر آقايون در مورد ازدواج، بچه و روز عروسي شان اهميت نمي دهد. تازه در اين جا خانم ها شکايت هم مي کنند که مردها اصلا علاقه اي از خود نسبت به زندگي مشترکشان نشان نمي دهند و بيشتر دوست دارند با دوست هايشان به گردش و تفريح بپردازند تا اينکه اوقات فراغت خود را با همسرانشان بگذرانند. خوب اين کار دقيقا چيزي است که خانم ها مردها را وادار به انجام آن مي کنند. ما مرد ها ياد گرفته ايم که فقط بايد براي رسيدن به خانم ها مانند يک مرد با مسائل و مشکلاتي که بر سر راهمان قرار دارد مبارزه کنيم اما هنگاميکه به هدف رسيديم کارمان تمام شده و نوبت خانم هاست تا باقي مسائل را برنامه ريزي کنند.                                                                                                                                                                                                    بايد در نظر داشت که مردها هم انسان هستند و داراي روحيات حساسي مي باشند. خانم ها نيز بايد خيلي بيشتر از اين ها خود را پذيراي احساسات و عواطف آقايون کنند. تنها در چنين حالتي است که راه رسيدن به يک ارتباط مطلوب برايمان هموار مي شود. رابطه اي که شايد اکثر ما آرزوي برخورداري از آن را مي کنيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 937
بازدید کل : 36097
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1